Para comezar, aí vai un sinxelo. Sente dá mate en 5 (Nos problemas de mate ou tsume-shogi emprégase a notación xaponesa. Para profundizar no tema, consultade o artigo:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shogi_notation.
Por exemplo, nunha partida que comeza coa apertura Dragón Coreano -bautizada así por “gurrucho”- teríamos as seguintes xogadas:
1 ▲ 7-6 歩 (fu ou peón)
2 △ 3-4 歩 (fu ou peón)
3 ▲ 8-8 角 成 (kaku ou bispo promociona)
4 △ 同 銀 (gin ou prata vai ó mesmo sitio)
Esta partida constaría de 4 movementos, 2 realizados por sente e 2 por gote.)
Tede en conta que para que a solución sexa a correcta:
Cada xogada de sente debe ser un xaque.
Sente ten que empregar todas as pezas que ten en man.
Gote realiza sempre a mellor defensa, a que prolonga durante máis tempo o xogo.
Podedes montar a posición en:
SOLUCIÓN:
▲ 5 4 金. En breve escribirei as variantes…
Por certo: o rei do sente non ten por que amosarse no taboleiro. Cousas dos xaponeses…